Wie ben ik?

Chantal de KeijzerMijn naam is Chantal de Keijzer.
Sinds 2001 ben ik werkzaam is het voortgezet onderwijs, voornamelijk VMBO.
Sinds de tijd dat ik in het onderwijs werk, heb ik honderden kinderen (pubers) aan me voorbij zien komen. Veel van hen met uiteenlopende problematiek: AD(H)D, autisme, gedragsproblemen, aanpassingsproblemen of concentratieproblemen. Voor veel van hen volstond de standaard behandeling. Denk hieraan aan medicatie, therapieën of begeleiding. Er bleef echter een kleine groep kinderen over bij wie niets hielp. Deze kinderen raakten gefrustreerd, vereenzaamden, dwars of suïcidaal. Voor mijzelf vond ik dit moeilijk om aan te zien dat ik ze niet kon helpen.

In 2011 ben ik bevallen van mijn eerste kindje. We merkten al snel dat hij anders reageerde op bepaalde dingen. Teveel licht of geluid, verandering van omgeving of emoties van een ander. We zijn met hem bij fysiotherapeuten, psychologen, orthopedagogen en maatschappelijk werk geweest. We kregen iedere keer tips mee, echter hadden we nog steeds het gevoel dat we nog niet de juiste snaar getroffen hadden. Na vele omzwervingen zijn we in contact gekomen met een meneer die vertelde dat mijn kind waarschijnlijk hoogsensitief is. Hij vertelde enkele kenmerken en we hadden het idee dat alles op hun plek viel.

Voor mijn kind viel alles op zijn plek, maar ook voor mezelf viel alles op zijn plek. Mijn aversie tegen hard en veel geluid, mijn afkeer van drukke plaatsen enz. Ik blijk zelf ook hoogsensitief te zijn, sterker nog ik ben een medium. Sinds ik dit weet kan ik tips en trucs die werken bij mijn kind, ook gericht inzetten op school. Ik heb echter daardoor ook gemerkt dat veel kinderen sinds ze heel jong zijn al weten dat ze anders zijn. Nu krijgen ze naar al die jaren erkenning van mij. Het is echter heel belangrijk op tijd te herkennen en te erkennen dat een kind hoogsensitief is. Door een gerichte aanpak zal het kind zich ontwikkelen tot een evenwichtiger mens en zal het ook niet zo beïnvloedbaar worden door mensen van buitenaf.

 

Waarom doe ik dit?

ChantalZoals ik in het bovenstaande stukje genoemd heb, vond ik het lastig om te zien dat veel kinderen (pubers) met zichzelf aan het worstelen zijn omdat hun last niet wordt erkend en herkend. Het aantal kinderen dat ik op school kan helpen is beperkt. Ik kan ze dan ook geen uitgebreide behandeling geven. Omdat ik toch zoveel mogelijk kinderen wil helpen, ben ik deze uitdaging gestart. Ik help niet alleen de kinderen, maar ook de ouders of begeleiders. Door middel van tips en trucs zijn ze beter in staat om in te springen op de behoefte van het kind.

 

 

 

 

 

 

Wat doe ik? 

* Ik kom naar uw huis.
* In eerste instantie bepaal ik met u en uw kind de problematiek. Waar loopt uw kind tegenaan op school of thuis.
* Afhankelijk hiervan bepalen we het vervolg.
* Het kan zijn dat u en uw kind genoeg hebben aan tips of oefeningen. Denk hierbij aan ademhalingsoefeningen of tips voor in de klas.

Het kan ook zijn dat uw kind een lichamelijke reiniging nodig heeft. Doordat het kind de hele dag in contact is met verschillende mensen, pikt hij energieën op die niet van hem zijn. Hierdoor kan het kind overprikkeld raken of in de war. Wat is nu van hem en wat niet. Ik gebruik mijn handen om te healen, of om aardstralen op te sporen.

Tevens gebruik ik stemvorken en een klankschaal. Deze geven beide trillingen af. Deze hebben een bepaalde toonhoogte. Deze tonen hebben een zuiverende werking op de cellen in ons lichaam. Hierdoor nemen de cellen hun oorspronkelijk vorm en functie weer aan.